Com beneficia pedagògicament l’ús d’una APP com Compartim?
L’ús d’una APP com Compartim, pensada i adaptada a adolescents amb discapacitat intel.lectual pot tenir un impacte positiu significatiu en alguns aspectes pedagògics, transformant la manera en la que s’ensenya i com els estudiants aprenen. A continuació t’expliquem què pots trobar a la nostra APP:
1.Accessibilitat i personalització
La nostra APP Compartim ha estat dissenyada per a adaptar-se a estils d’aprenentatge i diferents nivells d’aprenentatge, adaptant els continguts i les activitats a les necessitats individuals de cada alumne. Aquest fet, facilita una ensenyança personalitzada on els alumnes poden anar avançant al seu ritme.
2. Contingut educatiu
D’altra banda, una aplicació adaptada a l’alumnat com l’APP Compartim permet als adolescents amb discapacitat intel.lectual compartir contingut educatiu i involucrar interaccions sobre temes d’interès, fomentant així un sentit de participació activa en el seu aprenentatge.
3. Gamificació
Tal i com va afirmar Cheng (2016), la gamificació és una eina que s’adapta a les pràctiques educatives i que afavoreix l’aprenentatge positiu. En la nostra APP Compartim, la gamificació és un requisit clau per generar emocions positives que promouen un aprenentatge més atractiu i que per tant, afavoreixen la motivació i la vinculació amb els aprenentatges. Al facilitar que els usuaris explorin altres continguts accessibles, amplia els seus coneixements i els ajuda a entendre els seus propis progressos i àrees de millora de manera més efectiva. El fet de compartir contingut propi a l’APP, empodera i permet un aprofundiment en aquells continguts que explica.
4. Interacció social
En la nostra APP Compartim també promovem la interacció social entre els alumnes. La possibilitat d’interactuar amb companys del propi i/o d’altres instituts els permet promoure i desenvolupar habilitats socials, com també construir una comunitat i xarxa de suport a través de l’aprenentatge i els propis interessos.
5. Ambient inclusiu
L’APP també permet crear un ambient inclusiu on tots els estudiants, independentment de les seves capacitats, puguin participar i interactuar, fomentant una cultura de respecte i acceptació, amb una supervisió d’aquesta interacció per tal d’assegurar-nos de que tots els nostres usuaris estiguin protegits.
Conclusió
L’ús d’una aplicació, accessible i adaptada a les necessitats específiques de l’alumnat, com la nostra APP Compartim, no només enriqueix l’aprenentatge acadèmic, sinó que també enriqueix el desenvolupament emocional i social dels nostres alumnes.
Aprenem, Compartim, Connectem!