Vinculació de la nostra APP Compartim a l’aula
Diccionari
Com ja sabràs, en la nostra APP Compartim, no podria faltar la secció de “Diccionari” dins l’apartat de “Relacions humanes”. Aplicar-lo a l’aula pot ser una oportunitat per a ensenyar als nostres alumnes una eina disponible, on poder aprendre nou vocabulari i paraules noves en qualsevol moment que ho necessitin.
A continuació et posem un exemple de com aplicar-ho:
- El docent utilitza la paraula “sostenibilitat” en la seva explicació.
- Demana si tothom entén què vol dir i comprova que molts no ho entenen.
- El docent, sense jutjar, utilitza l’APP en la pantalla gran per buscar-la al diccionari.
- Si la troba, demana a algun alumne que en llegeixi la definició. Si té vídeo o nota de veu la reprodueix perquè tothom ho vegi i escolti.
- Es posa en valor l’autor del contingut, algun altre alumne. Es posa un “like” si està ben explicat i seguim amb l’explicació allà on era.
- El docent complementa l’explicació de la paraula amb el que consideri.
Si la paraula no està al diccionari, una possible activitat a l’aula podria ser anotar-la, juntament amb altres paraules, perquè l’alumnat les busqui i defineixi amb les seves paraules el que vol dir. Si tenim un conjunt de 10 – 12 paraules, cada alumne en pot buscar una de diferent, afegir una foto suggerent al text o, si tenim temps, un vídeo, infografia o nota de veu.

D’aquesta manera, entre tots, enriquim el diccionari i el vocabulari de tot l’alumnat.
El Diccionari és un recurs que pot tenir molts beneficis pels alumnes, entre d’altres:
- Millora de la comprensió lectora: els alumnes poden continuar llegint el text amb menys confusions.
- Enriquiment del vocabulari.
- Desenvolupament de l’autonomia: si els alumnes aprenen a utilitzar aquesta a eina a l’aula, per conseqüència també aprendran a utilitzar-la en el seu dia a dia fora d’ella. Això els permetrà guanyar autonomia.